Savaş ŞAHİN

SEO ve Dijital Pazarlama

Kilo almak istiyorum

Genel olarak kilo vermek isteyenler daha fazladır ama kilo almak istiyorum diyenlerde sanıldığından çoktur. Bunun için değişik yöntemler mevcut.

Kilo almak, en az kilo vermek kadar çaba ister ve gerektirdiği maliyet elbette daha fazladır.

Kilo almak için sizlere bazı kilo alma yöntemleri sıraladım. Umarım işinize yarar.

1 su bardağı soğuk süt, bir yumurta ve biraz da bal (yoksa pekmez) karıştırılıp mikserden geçirilir ve günde 1-2 defa içilir. Belki ilk zamanlar mide bulandırır ama zamanla alışılıyor. Alışamazsanız yumurtasızda olabilir.Günde 3 ana öğün ve 2 de küçük ara öğün şart. Öğünü kaçırdım sonra telafi ederim demeyin, öğün yapamıyorsanız dahi fındık, ceviz, kuru üzüm gibi kalorisi yüksek besinleri tüketin.

Yemeklerden hemen önce ve yemek sırasında su içmeyin, içilen su tokluk hissi uyandırır ve daha az yemek yemenize sebep olur. Yemekle beraber su içmek bazı kişiler tarafından önerilse de bu yanlıştır.

Tatlılardan daha fazla kalorili olanları seçin, fıstıklı tel kadayıfı gibi.

Arada birde olsa kalorisi düşük besinlerle midenizi şişirmeyin. Her zaman yüksek kalorili besinleri tercih edin.

Yemeklerde pilav, makarna gibi yüksek karbonhidrat ürünlerini her zaman tüketin. Bunları bol tereyağlı tercih edin.

Hergün aynı şeyleri yemeyin. Değişiklik yaparsanız daha iştahla daha fazla yersiniz. Dolayısıyla kilo alırsınız.

Meyve suları yüksek kalori içerir. Özel daha yüksek kalorili içeceklerde vardır. Su yerine bunları tercih edin.

Sigarayı bırakın. Hem iştahınızı arttırır, hem sağlığa zararlıdır.

İştahızı kaçıracak, kilo almanızı engelleyecek günlük streslerden mutlaka uzak durun, mutlu olmaya çalışın.

Egzersiz yapın. Bir fitness salonuna yazılabileceğiniz gibi egzersiz hareketlerini evde 20 dakika kadar uygulayabilirsiniz. Sırt üstü bisiklet hareketi, mekik çekme, yan yatıp yukarda kalan bacağınızı açma kapama, kollarınız için ağırlık çalışma gibi.. Bu ilk başta size kilo verdirecek bir yöntem gibi görünse de alınan kilolar yağ şeklinde vücutta düzensiz dağılabilir. Egzersiz hem bu düzeni sağlar, hem de sağlığınız için gereklidir.

Sağlıklı kilo almak için düzenli bir kas yapısı gerekir. Bu yüzden egzersiz yapın ve bol proteinli yiyecekler tüketin. Çünkü kaslar proteinden yapılır. Yumurta, patates, et, tavuk, süt, fasulye, baklagiller, fındık protein açısından zengindir.

Egzersiz sonrası kandaki karbonhidrat seviyesi düşer. Çünkü vücut ilk başka bunları kullanır. O yüzden egzersiz sonrası bu karbonhidratı fazlasıyla yerine koyun. Unlu mamuller, baklagiller, patates, tatlılar, şekerler, muz, elma karbonhidratça zengin besinlerdir.

Egzersiz harici çok hareket etmeyin, fazla gezip yürümeyin.

Kimyon, pul biber, nane iştah açıcı olarak işe yararlar.

Aşırı yağlı yemeyin. Bu hem tokluk hissini uzun süre sağlar ve sonraki öğünde yiyemez veya çok az yersiniz hem de kolesterol seviyesi artışı yüzünden tercih edilmez.

En fazla sevdiğiniz yiyecekler göz önünde bulunsun. Elbette yüksek kalorili olanlar. Canınız istedikçe bunları tüketin.

Taze ve aromalı yiyecekler daha fazla tüketmenizi sağlar.

Hızlı yemeye çalışın. Aynı pastayı 9 dakikada bitirenler 646 kalori, 20 dakikada bitirenlerin 579 kalori aldığı gözlemlenmiş.

Yemekleri haşlama değil, bol yağlı ve kızarma şeklinde tüketin.

Kilo almak için çay ve kahveden uzak durun. Çay, kahve iştahı azaltır. Az tüketin ve tüketince bol şeker kullanın.

Ayrıca bir araştırma sonucuna göre yüksek ışık iştahı kapatıyor ve loş yada karanlık ortamlar iştahı açıyormuş.

Salatayı az tüketin, yerseniz de bol yağlı ve az sirkeli ve az limonlu olsun.

Besinlerin kalori cetveli için bu siteden faydalanabilirsiniz.

İdeal kilonuzu öğrenmek için ideal kilo hesaplama sayfasına bakabilirsiniz.

Kilo almanın yolları elbette bunlarla sınırlı değildir. Sizinde ‘nasıl kilo alınır’ sorusuna dair bilgi, tecrübe ve fikirleriniz varsa yorum yazabilir, kilo almak isteyenlere bir nebze de olsa fayda sağlayabilirsiniz.

alıntı.

DROP A COMMENT

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir